2017.12.31 Sprawozdania dodatkowe, które nie ukazały się /lub zostały zdublowane/ na głównej stronie

Napisał

2017.12.02 Jaskinia Czarna

Wyjazd odbył się 02.12.2017 do jaskini Czarnej od otworu północnego nr 3 do partii Wawelskich. Każdy "zaliczył" punkt +141m :)

W skład ekipy weszli:

Wacław Michalski

Joanna Micherdzińska

Łukasz Piechociński

Bartłomiej Golik

Patrycja Kopytko

Katarzyna Koprowska

Bartosz Baturo

Kierownikiem wyprawy oficjalnie zostałem ja (Dominik). Formalnie prowadzili inni :)

Dojście do jaskini było wymagające w kopnym śniegu po stromym zboczu. Ciężki moment poręczówek w urwiskowym lesie pokonaliśmy z zamarzniętymi palcami dłoni, co dało się słyszeć prawdopodobnie w całych Tatrach :) (głupota własna poszczególnych uczestników)

Wejście do otworu przywitało Nas grzybem i błotem. Potem było tylko lepiej :)
Akcja była sprawna (wg oficjalnych zeznać uczestników). Obyło się bez ubytków na zdrowiu fizycznym! (Pierwsza taka akcja od rozpoczęcia kursu 0 :P)

Każdy z uczestników mocno przeżył moment zejścia obejścia syfonu w Korytarzu Triumfalnym. Szybko przemierzyliśmy dolne partie Korytarzem Mamutowym i Żyrafowym. Następnie zwiedziliśmy główny ciąg partii Wawelskich do punktu +141m po czym Mleczną Studnią zjechaliśmy do Szmaragdowego Jeziorka. Zejście do bazy w okolicach godziny 22.

Pozdrawiam

_________________________________

2017.11.27 /data wpłynięcia sprawozdania/ - Tatry - szkolenie

Adam Marcinków
Jakub Krajewski
Marcin Friendorf- Krakowski Klub Taternictwa Jaskiniowego

Wraz z kolegami wzięliśmy udział w warsztacie "pierwsza pomoc w jaskini". Zajęcia były niezwykle intensywne. Omawialiśmy dziesiątki przypadków które mogą nam się wydarzyć podczas naszych akcji i nie tylko. Długopis także może być bardzo niebezpieczny... . W niedzielę ćwiczyliśmy w jaskini Kasprowej niżnej, a także poniżej biorąc udział w pozorowanej akcji ratowniczej po zejściu lawiny. Gorąco polecam udział w następnych edycjach tego warsztatu wszystkim klubowiczom, nie wspominając o relacjach towarzyskich które były całkiem miłe.

___________________________________

2017.11.24 Jaskinia Miętusia Wyżnia - wyjazd kursowy

Zgodnie z tytułem - wyjazd kursowy do Jaskini Miętusiej Wyżniej.
W skład ekipy weszli:
Jarek Jakubowski
Katarzyna Lena Koprowska
Tomek Manda
Maciek Nowakowski (Osoba Towarzysząca - przystąpił do klubu)
Agnieszka Pilorz
Izabela Rosner
Dominik Sarnowski

Wyjście z bazy tradycyjnie o 8:30, dziarskie przejście przez Wantule, gdzie odbywamy krótką pogadankę z Zosią na temat topografii szczytów i przełęczy wznoszących się nad Doliną Miętusią. Potem umiarkowane trudności w podejściu i znalezieniu otworu. Towarzyszy nam przepiękna pogoda i silny wiatr, więc brodzenie w śniegu po pas bardziej przypomina dziecięcą zabawę w robienie aniołów na śniegu niż trud i męczarnię ostrego podejścia. Wszyscy wspólnie przechodzimy do Sali Matki Boskiej i dalej dzielimy się na dwa zespoły aby uspranić akcję. Jedna grupa dochodzi do studni nad syfonami i do syfonu błotnego, druga poręczuje i zjeżdża sąsiedni korytarz. Potem ekipy zamieniają się pozycjami, aby przejść całą jaskinię. Z powodu tłumnej frekwencji oraz docierania się ze sprzętem i przepinkami przez kursantów i naszą Osobę Towarzyszcą akcja rozciąga się do późnych godzin wieczornych. Po zakończonej akcji zjeżdżamy na tyłku zaśnieżoną stromizmą i spacerujemy w świetle gwiazd Doliną Kościeliską. Wieczór w bazie zwieńcza rum przywieziony prosto z Kuby - koniec i bomba, kto nie został i nie pił - ten trąba!

__________________________

Wysłane z iPhone'a

____________________________

2017.11.19 Kasprowa Wyżnia i Średnia

19.11.2017 z kursem J w składzie ( Iza, Tomek i Bartek) byliśmy w Kasprowej Wyżniej i Średniej. Akcja udana śniegu niewiele, akcja sprawna.

Pozdrawiam Murzyn

Świniuszce

Koralowej

__________________________________

2017.07.01 - 08.31 Słowacja działalność górsko-turystyczna /kilka dni podczas wakacji/

Jadwiga Micherdzińska
Osoba o pseudonimie "Pirania" - Fanklub Speleoklubu Bielsko-Biała

Z Jaworzyny na Kopskie Sedlo i Zelene Pleso

______________________________________

2017.08.12-15. Tatry - Wołowa Turnia i Żabi Koń

Adam Marcinków

Maja Jędrzejewska

Tomasz - osoba towarzysząca

Wyjazd wspinaczkowy. Z uwagi na opady deszczu wspinaliśmy się tylko w dwa ostatnie dni. Pokonaliśmy drogi Stanisławskiego i Staflovke prowadzące na Wołową Turnię oraz grań Żabiego Konia. Przed wyjściem w góry zwiedziliśmy turystyczną jaskinię Bielską.

2017.07.26 - Cubryna przez Galerie

Łukasz Piechocki
Wojciech Jasiak
Wacław Michalski
Przejście o charakterze topograficznym po Czerwonych Wierchach. Przy okazji zwiedziliśmy Jaskinię przy Przechodzie, zlotową studnię Pod Wantą oraz Wodną pod Pisaną. Dość forsowny i długi spacer, trochę manewrów ze sprzętem, przymierzaliśmy się do zacisków oraz na koniec taplaliśmy w wodzie. Złapał nas ulewny ale na szczęście krótki deszcz. Całość ekipy dzielnie jednak maszerowała dalej. Myślę że adeptom możemy pogratulować i zrobić pasowanie na grotołaza.

2017.06.20 P12W - Szyndzielnia

Błażej Nikiel

"ale mój najlepszy tegoroczny czas tam to 27.54.90 dnia 20.06.2017 i to proszę uwzględnić w tabeli"